Sokół 2

Wyciągnąłem z szafy stare radzieckie Lomo, model Sokół 2, którym przed wielu latu mój tato fotografował.
Małoobrazkowy dalmierz uzbroiłem chyba w godny mu film Polypan F. Stwierdziłem, że nie będę trudzić się ze znalezieniem baterii, bo i tak nie potrzebny mi w nim automatyka przysłony wraz z pomiarem ;)
Pomijając drobne upierdliwości, jak np latająca ramka granic kadru(chyba zgłupiała jej korekta paralaksy), wizjer jest jasny i całkiem dobrze się ostrzy dalmierzem.
Gabaryty nie najgorsze gdyby nie ta waga... Ciężki jak na kieszonkowy aparat. Na szczęście ma wygodny futerał na rower.
Następnym razem, spróbuje coś lepszego załadować w Sokoła... ;)

Polypan F, iso 50, D76 1:3 25min.



 Zimny łokieć Miszy



test plastyki Industar 50/2.8 ;)



fot. Piotr Wesołowski


3 komentarze:

  1. Powinienes więcej nim robić. Tylko to 1+3 takie mało kontrastowe

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiększenia wyglądają bardzo słabiutko.
    Jaką masz receptę na Polypan Przemek?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robię 9 minut w 1+1. Co prawda ten czas odnosi się do ID-11 ale aż takiej różnicy między nim a D-76 nie ma. Pozostałe czasy i rozcieńczenia sa identyczne, więc te 9 minut winno być ok w przypadku kodakowskiego odpowiednika.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Dygresje fotograficzne , Blogger