Fotopan FF

Dostałem w swoje ręce polski film negatywowy Fotopan FF, iso 50, produkowany w latach 80. Produkcja została zakończona w 87r, więc film ma ponad 30 lat! Wywoływałem już kiedyś 30 letnie ORWO i liczyłem na równie udane efekty.



Materiał musiał pójść tylko i wyłącznie w polskim aparacie Start 66. Wydaje mi się, że to połączenie da najlepszą synergię albo po prostu tak wypada.

Wywołany w klasycznym D76 1+1. Czas był orientacyjny, nawet gdybym znalazł odpowiedni dla tej pary film -wywoływacz, to po tylu latach niekoniecznie będzie najlepszy. Potraktowałem go jak Pan F i wywoływałem 8,5 minuty. Okazało się, że film wyszedł całkiem dobrze ale można było wydłużyć go nawet do 10 min. Emulsja ma już sporo dziur co widać na jednolitych fragmentach zdjęcia.




Karolcia z książeczką dla dzieci, przed podstawówką, którą skończyła wiele lat temu.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Dygresje fotograficzne , Blogger