Wystawa - Wiktor Wołkow "Słońce"

Twórczość Wiktora Wołkowa poznałem jakiś czas temu, oglądając jakiś program(nie pamiętam tytułu dokumentu, chyba na TVP Kultura) o nim samym i jego zdjęciach. Dlatego tym chętniej wybrałem się na wystawę pt "Słońce" do galerii fotografii w moim rodzinnym Rzeszowie.
Oficjalnego otwarcia jako takiego nie było a spotkanie autorskie zaplanowane jest dopiero za ponad miesiąc, pod koniec wystawy(?). Dlatego nie za bardzo mnie zdziwiła małą frekwencja. W zasadzie byłem jedynym oglądającym o tej godzinie zdjęcia a może i pierwszym dzisiaj o czym świadczyła pusta księga wpisów. W zasadzie sam się też nie wpisałem, bo długopisu przy sobie nie nosze więc sam nie wiem... ;) Czasami się zastanawiam czy cały ten spęd podczas wernisażu nie przychodzi dla darmowego wina i czasem wyżerki, lub dlatego, że znajomi zaprosili. Z drugiej strony są wakacje, więc może marudzę... Temat na osobną dłuższą dyskusję.
Mam nadzieję, że frekwencja dopisze podczas wizyty Wiktora Wołkowa bo facet z niego sympatyczny, bardzo przyjemnie, bez zadęcia, opowiadał o swoich zdjęciach. Zaplanowana jest także projekcja filmu podczas tego wieczoru. Liczę na ciekawy komentarz autora :)
Na zdjęciach się nie zawiodłem. Temat prosty(Słońce), może ktoś powiedzieć, że banalny, godny amatora.
Otóż nie. Wołkow pokazuję piękno Podlasia w prosty ale bardzo malowniczy sposób, jaki może pozazdrościć mu całą gromada początkujących fotografów. Nawet zdjęcia bocianów na tle słońca są pokazane w bardzo malarski sposób. Często rozmyte, nieostre wyglądają jakby namalowane pędzlem przez malarza. Ja byłem zadowolony.
Czy warto się wybrać na wystawę? Kiedyś znajomy powiedział, że na każdą zawsze warto - z każdej można coś wynieść.
Nawet jeśli nie ma w tym głębszej ahtystycznej treści, jest to bardzo dobra uczta dla oczu.
fot. Wiktor Wołkow
żródło http://www.fotogaleria.erzeszow.pl/?p=1812
fot. Wiktor Wołkow
źródło http://www.fotogaleria.erzeszow.pl/?p=1812

1 komentarz:

  1. Film o Wołkowie - http://www.tvp.pl/wiedza/przyroda/dzika-polska/wideo/pozeracz-slonc

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Dygresje fotograficzne , Blogger